Fabbri

Historie

Historie Fabbri

Historie Fabbri

Historie Fabbri

Historie Fabbri

Historie Fabbri

V roce 1905 převzal Gennaro Fabbri starý obchod se smíšeným zbožím s vinným sklepem ve městě Portomaggiore, v provincii Ferrara. A začal s výrobou likérů. Vznikla likérka „Premiata Distilleria Liquori G. Fabbri“, dnes známá jako „Fabbri 1905“.

Gennaro se narodil v oblasti Ferrara jednoho chladného dne v lednu 1860, a tak za své jméno nevděčí neapolským kořenům, ale měsíci, kdy přišel na svět. Jako mladý muž pracoval v různých zaměstnáních a vynikl svým podnikavým duchem, schopnostmi, a především svými idejemi. Příležitost začít pracovat na svém se objevila v roce 1905, když mu bylo 45 let, a když už měl dva syny, Alda a Romea.

V Portomaggiore byl tehdy malý obchod se smíšeným zbožím s vinným sklepem. Podnik byl na prodej, ale Gennaro neměl dost peněz. Proto mu pomohl starší bratr, poskytnul mu půjčku, kterou Gennaro dokázal brzo vrátit.

Gennaro přeměnil obchod se smíšeným zbožím na podnik na výrobu a prodej likérů, jimž dával sugestivní jména inspirovaná dobou, například Primo Maggio (1. máj) a Amaro Carducci (podle Giosuè Carducciho, jenž dostal Nobelovu cenu za literaturu v roce 1906). Již od začátku nesla budova jméno „Premiata Distilleria Liquori G. Fabbri“. Ale to byl jen počátek podnikání, které až do dalšího milénia překonávalo nejlepší očekávaní.

RISKANTNÍ PODNIK

Počátkem dvacátého století v Boloni probíhal silný průmyslový rozvoj a Premiata Distilleria dokázala růst a mít úspěch v podnikání. Potom nastal čas, aby zvětšila svůj trh a zahájila  přímý prodej svých produktů.

Počet továrních komínů na horizontu Boloni stále rostl, protože rostly skoro všechny obory průmyslu. I třetí likér, který Premiata Distilleria začala vyrábět, Virov, měl úspěch u spotřebitelů. Tento výrobek vděčil za svůj úspěch nové marketingové strategii, která především obsahovala tyto ideu: dát dárek každému, kdo si tento výrobek koupí. Potom přišlo brandy Gran Senior Fabbri, stárnoucí v dubových sudech ze Slovinska, které se proslavilo brzy po válce.

Díky tomuto úspěchu se zakladatel společnosti rozhodnul rozšířit prodej i za hranice regionu. Také se rozhodnul dát svým synům, Aldovi a Romeovi, větší roli v podnikání a udělal z nich obchodní agenty. Gennaro koupil dvě drahá auta, Isottu Fraschini (auto, které užívaly celebrity) a Italu (použitou v rallye Paříž-Peking). Potom své syny posadil za volant, aby cestovali po Itálii a hledali nové zástupce a prováděli přímý prodej.

Protože úspěchy pokračovaly, původní obchod se smíšeným zbožím potřeboval víc místa. V roce 1914 se hlavní kancelář přestěhovala do současného sídla společnosti v Borgo Panigale, které v té době bylo na předměstí Boloni, ale dnes je to část města. O deset let později byly připojeny okolní sklady a byla sem přesunuta i výroba.